Beginnen

Social enterprise wilde starten met een commercieel geleide onderneming met medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Het businessplan is opgesteld en fondsen zijn verkregen om te starten. Een aantal jaren verder kunnen we spreken van een succesvolle onderneming waarin mensen met een vorm van autisme met plezier en uiterst productief werkzaam zijn.

Groeien

Inrichten

IT-onderneming wilde starten met een nieuwe consultancy-unit. Hiervoor zijn competenties en profielen vastgesteld en is gewerkt aan het rekruteren en selecteren van de medewerkers. Inmiddels is de onderneming overgenomen door een grote IT-dienstverlener.

Verbeteren

Centrale ICT-afdeling van een academisch ziekenhuis verloor meer en meer de controle door ‘shadow IT’. Er waren ideeën voor een plan om de controle terug te krijgen, maar de overdraagbaarheid en samenhang van het plan ontbraken. Na diverse gesprekken en bestuderen van bronmateriaal is een plan met stevige onderbouwing gemaakt voor de herinrichting van de centrale ICT-afdeling. Het overall plan is vertaald naar operationele acties.

Leiden

Diverse onderneming en afdelingen geleid variërend van 5 tot 80 medewerkers. Zowel nationale als internationale ondernemingen. Een grote verscheidenheid aan disciplines aangestuurd, zoals finance, marketing, verkoop en HR.

Wat deed ik?

Projecten en interim management

Namen noemen is lastig als je werkt voor een organisatie met een probleem. Dus hieronder een greep uit mijn projecten en werkzaamheden. Altijd lag de focus op het verkrijgen en managen van resultaten.
Ambitieuze IT-ondernemer wilde van start met een innovatief loyalty-systeem gebaseerd op een ‘multi-client’ smartcard. Om grip te krijgen op de business is een businessplan inclusief financials opgesteld. Met dit businessplan zijn private investeerders en participatiebedrijven benaderd.
De ICT Service Management afdeling van een academisch ziekenhuis wilde groeien in bereik, kwaliteit en klanttevredenheid, maar wist niet hoe dit aan te pakken. Door coaching van de manager en een aantal workshops met het volledige team zijn visie, doelstellingen, strategie en praktische stappen vastgesteld. Manager en team zijn gemotiveerd ermee aan de slag gegaan.
De start van de operationele fase van een nieuw EPD noodzaakte de IT-beheerafdeling van een academisch ziekenhuis om het IT- beheer ervan goed in te regelen. Hoe die beheerorganisatie eruit zou moeten zien, bleek lastig te bepalen. Door gestructureerd met medewerkers uit diverse diciplines aan de slag te gaan, is een voorstel voor de inrichting van de beheerorganisatie neergelegd inclusief transitieplan.
De marketing van een middelgrote ICT-dienstverlener stelde niet veel voor. Communicatie naar de markt was vrijwel nihil. Leadgeneratie via online kanalen ontbrak. Door als eerste te focussen op meer marktcommunicatie werd het vertrouwen gewonnen. Vervolgens planmatig gewerkt aan het structureel neerzetten van contentmarketing en de aanwezigheid op de online kanalen (website, social media, advertising). Resultaat: veel nieuwe content voor elke fase van de customer journey, nieuwe websites, marketing automation ingericht en een goed draaiende online leadgeneratiemachine. Ook videoproducties gemaakt die bijdragen aan de branding van de onderneming.
Voor de introductie van de OV-chipkaart experimenteerde de NS met diverse systemen. Door het leiden van een proefproject gebaseerd op een smartcard werd duidelijk dat deze technologie voor de NS en de smartcardleverancier veelbelovend was.
Privacy Statement

Beginnen

Social enterprise wilde starten met een commercieel geleide onderneming met medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Het businessplan is opgesteld en fondsen zijn verkregen om te starten. Een aantal jaren verder kunnen we spreken van een succesvolle onderneming waarin mensen met een vorm van autisme met plezier en uiterst productief werkzaam zijn.

Groeien

Inrichten

IT-onderneming wilde starten met een nieuwe consultancy-unit. Hiervoor zijn competenties en profielen vastgesteld en is gewerkt aan het rekruteren en selecteren van de medewerkers. Inmiddels is de onderneming overgenomen door een grote IT- dienstverlener.

Verbeteren

Centrale ICT-afdeling van een academisch ziekenhuis verloor meer en meer de controle door ‘shadow IT’. Er waren ideeën voor een plan om de controle terug te krijgen, maar de overdraagbaarheid en samenhang van het plan ontbraken. Na diverse gesprekken en bestuderen van bronmateriaal is een plan met stevige onderbouwing gemaakt voor de herinrichting van de centrale ICT-afdeling. Het overall plan is vertaald naar operationele acties.

Leiden

Diverse onderneming en afdelingen geleid variërend van 5 tot 80 medewerkers. Zowel nationale als internationale ondernemingen. Een grote verscheidenheid aan disciplines aangestuurd, zoals finance, marketing, verkoop en HR.

Wat deed ik?

Projecten en interim management

Namen noemen is lastig als je werkt voor een organisatie met een probleem. Dus hieronder een greep uit mijn projecten en werkzaamheden. Altijd lag de focus op het verkrijgen en managen van resultaten.
Ambitieuze IT-ondernemer wilde van start met een innovatief loyalty-systeem gebaseerd op een ‘multi- client’ smartcard. Om grip te krijgen op de business is een businessplan inclusief financials opgesteld. Met dit businessplan zijn private investeerders en participatiebedrijven benaderd.
De ICT Service Management afdeling van een academisch ziekenhuis wilde groeien in bereik, kwaliteit en klanttevredenheid, maar wist niet hoe dit aan te pakken. Door coaching van de manager en een aantal workshops met het volledige team zijn visie, doelstellingen, strategie en praktische stappen vastgesteld. Manager en team zijn gemotiveerd ermee aan de slag gegaan.
De start van de operationele fase van een nieuw EPD noodzaakte de IT-beheerafdeling van een academisch ziekenhuis om het IT-beheer ervan goed in te regelen. Hoe die beheerorganisatie eruit zou moeten zien, bleek lastig te bepalen. Door gestructureerd met medewerkers uit diverse diciplines aan de slag te gaan, is een voorstel voor de inrichting van de beheerorganisatie neergelegd inclusief transitieplan.
De marketing van een middelgrote ICT-dienstverlener stelde niet veel voor. Communicatie naar de markt was vrijwel nihil. Leadgeneratie via online kanalen ontbrak. Door als eerste te focussen op meer marktcommunicatie werd het vertrouwen gewonnen. Vervolgens planmatig gewerkt aan het structureel neerzetten van contentmarketing en de aanwezigheid op de online kanalen (website, social media, advertising). Resultaat: veel nieuwe content voor elke fase van de customer journey, nieuwe websites, marketing automation ingericht en een goed draaiende online leadgeneratiemachine. Ook videoproducties gemaakt die bijdragen aan de branding van de onderneming.
Voor de introductie van de OV-chipkaart experimenteerde de NS met diverse systemen. Door het leiden van een proefproject gebaseerd op een smartcard werd duidelijk dat deze technologie voor de NS en de smartcardleverancier veelbelovend was.